was successfully added to your cart.

سبد خرید

8 استراتژی b2b مارکتینگ برای رشد خدمات شما

b2b marketing

زمانی که برخی شرکتها به استراتژی های بازاریابی b2b روی می آورند ، ابتدا به تکنیکهای خوب و پیامهایی فکر می کنند که ممکن است به مشتری ها یا خریداران وفادار خود بفرستند. در این رویکرد هدف باید مشخص شده باشد تا مخاطب به خدمات شما پاسخ  دهد و به آن بپردازد. این نوع تکنیکها مسلما در بازاریابی شما نقش به سزایی دارند ، اما دنیای استراتژی های بازاریابی گسترش یافته و نگرش خریداران خدمات حرفه ای  نیز تغییر کرده ، خریداران به دنبال یافتن و ارزیابی یک شرکت هستند تا بهترین را انتخاب کنند.

امروزه  ماندن به معنای استفاده کامل از طیف گسترده راهبردهاست ، اما کدام از این استراتژی ها برای موفقیت در محیط رقابتی امروز ضروری هستند ؟ بگذارید با هم به استراتژی های اساسی بازاریابی b2b نگاهی بیندازیم که نه تنها به شما کمک می کند ادامه دهید ، بلکه به شما کمک خواهد کرد تا در صدر قرار بگیرید:

1)استراتژی نیچ :

یکی از مهمترین قسمت های کسب و کار اختصاصی بودن و هدف گذاری موقعیت است ، تحقیقات مکرراً نشان داده اند که هدف گذاری بسیار مهم است و شرکت های در حال رشد تمایل دارند تا متخصصین را در یک موقعیت خاص مورد هدف قرار دهند، در نتیجه شما باید ناحیه ای از صنعت را مد نظر قرار دهید که به طور مداوم به آن فکر می کنید ، و فضایی را انتخاب کنید که شما می توانید متخصص  آن باشید.

خصوصی سازی ، امور بازاریابی شما را آسان تر می کند ، زیرا به شما نشان می دهد که دقیقا چکاری انجام می دهید  و شما را از رقابت متمایز می کند.

2) وبسایت با عملکرد بالا:

امروزه در بازار خدمات حرفه ای ، وبسایت شرکت شما یکی از مهمترین دارایی های شماست و مهمتر از یک بیلبورد است و وبسایت موفق ، مرکز حضور آنلاین یک شرکت است و مشتریان در آن می توانند اطلاعاتی که می خواهند را کسب کنند.

مشتریان در اینترنت جستجومی کنند تا ارائه دهندگان خدمات مورد نظر خود را پیدا کنند ، و می توانند وبسایت شما را پیدا کنند و اینگونه شانس شما برای جذب کاربر بالا می رود و اینگونه شما می توانید بازار خوبی داشته باشید.

دومین قسمت وبسایت شما ، طراحی است ، وب و طراحی گرافیکی می تواند روی درک مخاطبین شما تاثیر بگذارد و شما را متمایز کند.

قدرت طراحی مخاطبین را مشتاق می کند و برای وبسایت شما اعتبار می سازد.

و یکی دیگر از قسمتهای مهم برای وبسایت شما کاربرد آن در وسایل مختلف مانند موبایل است که به وبسایت شما اجازه می دهد تا با وسیله مورد نظر متناسب شود و برای افرادی که از تلفن همراه استفاده می کنند ، یکی از تجهیزات کلیدی است.

3) سئو:

همانطور که در مورد قبل اشاره شد ، مخاطب هدف شما باید قادر باشد از سایت شما به طور موثر استفاده کند ، به همین دلیل از سئو استفاده می شود و نقش به سزایی دارد.

کلمات  کلیدی بخشی از معمای بازاریابی آنلاین است که شرکت های در حال رشد ، سئو را به عنوان موثرترین روش بازاریابی آنلاین می شناسند.

اگرچه سئو پیچیده است و مقررات خود را دارد ، اما شامل 2 قسمت مهم می شود ،

سئو داخلی : به اقداماتی که در داخل سایت انجام می شود ، گفته می شود و همچنین سئو داخلی هم مربوط به کد نویسی و هم مربوط به محتوا است ، تاثیری که سئو داخلی بر محتوا می گذارد این است که باعث می شود شما برای کلمه کلیدی خود چند خط بنویسید ، در متن خود ، از کلمات کلیدی چند بار استفاده کنید و از همه مهمتر به وبسایت خود لینک داخلی بدهید و غیره.

سئو خارجی: لینکهای خارجی که به وبسایت شما مربوط می شود ، باعث می شود بیرون از سایت نیز افرادی را به وبسایت خود جذب کنید ، با این کار شما کلمه کلیدی خود را به انتشارات یا مقالات دیگر خارج از وبسایت خود لینک می دهید و این امور باعث می شود دامنه وبسایت شما افزایش پیدا کند.

هر چقدر رتبه دامنه (authority) وبسایت شما بالاتر و وبسایتهای مربوطه بیشتری به شما متصل شوند ، موتورهای جستجووبسایت شما را با ارزش تر می کنند و رتبه بندی بالاتری به وبسایت شما می دهند.

4) رسانه های اجتماعی:

اگر شما به فاکتورهای بیشتری احتیاج دارید ، رسانه ی اجتماعی اینجاست تا به شما کمک کند تا خدمات حرفه ای ارائه دهید ، با تحقیقاتی که ما انجام دادیم متوجه شدیم بیش از 60 % از خریداران ، ارائه دهندگان خدمات را در رسانه اجتماعی بررسی می کنند ، و می توانند اطلاعات بسیاری در مورد ارجاع نیز کسب کنند. حتی ماهیت ارجاع با رسانه های اجتماعی تغییر کرده.

مطالعه اخیری که در بازاریابی ارجاعی انجام شد، اعلام کرد که 17% از بازاریابان ارجاعی از رسانه اجتماعی استفاده می کنند ، به عبارت ساده تر، رسانه اجتماعی یک شتاب دهنده برای رسیدن به اعتبار ، تخصص و محتوا شما است  و به شما اجازه می دهد تا با مشتری ها تعامل ایجاد کنید.

5) تبلیغات:

بسترهایی وجود دارد که شرکت شما می تواند به طور موثر تبلیغ کند :

مانند انتشارات صنعتی

قسمت آگهی های گوگل

بازاریابی موتور جستجو(SEM) تبلیغاتی در گوگل مانند سایت bing و yahoo

تبلیغات نه تنها خدمات شما را بیشتر نمی کند ، بلکه نقش مهمی در دانلود مطالب بازی می کند و می تواند قابلیت دید شما را افزایش دهد.

با این وجود ، این موضوع اهمیت دارد که برای خدمات حرفه ای و بهتر از شکلهای تبلیغی خوبی استفاده شود. یکی از این راههای تبلیغاتی لینکدین است ، که می توانید در آن کسب و کار خود را تبلیغ کنید. زیرا به شما این امکان را  می دهد تا با مخاطبین مناسب با صنعت خود را بشناسید  که باعث کلیک بیشتر و هزینه کمتر برای هر دانلود می شود.

 

در هر صورت این موضوع اهمیت دارد که به یاد بیاوریم انواع مختلف تبلیغات وجود دارد و ممکن است خدمات  موفق تر شوند و باید براساس بودجه ، هدف و صنعت ، جایگاه تبلیغاتی خود را انتخاب کنید زیرا بعضی از آنها گران و بعضی ارزان هستند.مثلا تبلیغ کردن در فیسبوک گران است و به بودجه بیشتری نیاز دارد.

 

6) اتوماسیون بازاریابی ، CRM:

اتوماسیون بازاریابی:

همه محتوای شخصی سازی شده  را ترجیح می دهند ، با داده هایی که بیش از پیش در دسترس هستند، بازاریابها باید به محتوا عالی و شخصی بپردازند . اتوماسیون بازاریابی تنها پیشرفت نخواهد کرد اما انتظار می رود زمانی که با تکنولوژی ادغام شود ، تغییر خوبی بکند.

به عنوان ابزار تکنولوژی ، ضروری است تا اتوماسیون بازاریابی درستی را انتخاب کنیم .

CRM: نرم افزار ضروری دیگری است که به نام (مدیریت ارتباطی مشتری) معروف است و در بیشتر امور از CRM استفاده می کنند.

CRM شما به عنوان دیتابیس است برای اطلاعاتی که شما در مورد موقعیت ها و مشتری ها جمع آوری می کنید. شامل ارتباطات خاص با انها می شود ، این اطلاعات می تواند وارد شود ، ذخیره شود و توسط کارمندان در امور مختلف جمع آوری شود.

7)تستینگ: منظور از این تستینگ این است که دونسخه از یک وبسایت را با هم مقایسه می کنیم ، و از این طریق متوجه می شویم که کدام نسخه طرفدار بیشتری دارد و کاربران را جذب می کند. مثلا برای وبسایت کودک خود دو طرح ارائه می دهید ، و سرانجام متوجه می شوید کاربر شما به کدام طرح جذب می شود.

8) محتوا:

محتوا اغلب به صورت نوشتاری و سریع فراموش می شود دوباره نوشتن محتوا به معنای دوباره استفاده کردن از اطلاعات است برای مثال شما می توانید محتوای را که حدود ۶ ماه پیش نوشت را به روش گسترش دهید

۱- حالت اسلایدی درست

۲- مقاله خود را به صورت ویدئویی قرار دهید و آن را در یوتیوب پست کنید ، همچنین می توانید مقاله ای در لینکدین بگذارید.

4-.از لینک ها نیز استفاده کنید در نتیجه مردم می توانند شما را لایک فالو و محتوای شما را به اشتراک بگذارند

 

Leave a Reply