یافتن کلیدواژه های رقابتی، رتبه بندی و سوالات متداول ، 3 روند کاری برای جستجو کلمات کلیدی

بزرگترین رقبای شما به چه کلیدواژه هایی رتبه می دهند؟ چگونه می دانید که چقدر URL یا صفحات شما در SERP در وضعیت خوبی قرار دارند؟

ما به این سوالات با استفاده از روند کاری ساده keyword explorer جواب خواهیم داد، ما رتبه بندی ها، موقعیت های جدید را پوشش می دهیم.

به یاد داشته باشد برای استفاده از keyword explorer ابتدا باید ثبت نام کنید سپس از آن استفاده کنید. اما اگر در سایت MOZ عضو باشید ، رایگان می توانید از keyword explorer استفاده کنید.

1- چگونه فرصت های کلمه کلیدی (keyword opportunities)رقیب را پیدا کنیم؟

این یکی از ویژگی مورد علاقه ام از keyword explorer است. دلیلش را می گویم. فرض کنید وبسایت شما pimylifeup.com است. هدف این وبسایت به وجود آوردن پروژه هایی برای Raspberry Pisاست. دو وبسایت رقابتی برای این وبسایت  canakit.com و raspberrypi.orgاست.

اگر این وبسایت شما باشد آن را داخل مربع می گذاریم و کلمه root domain را انتخاب می کنیم و کلید search را می زنیم. سپس URL وبسایت های رقیب را کپی کرده و آنها را در additional site می گذاریم. ضروری است که به ranking keywords برای سایت های رقیب خود نگاه کنید که آن سایت رتبه بندی نکرده. pi my life up عالی است شما می توانید به domain authority سایتها نگاه کنید. در اینجا شما می توانید وبسایت raspberrypi.org را نگاه کنید و این مقدار کلمات کلیدی است که به آنها رتبه بندی شده. دو دایره نمایش داده می شود که به رنگ های زرد و آبی هستند مثلا دایره ابی pi my life up و زرد هم canakit است و هر چقدر آن دایره بزرگتر یعنی آن سایت طرفدار بیشتری داشته.

چیزی که به دنبال آن هستید کلمات کلیدی هستند که هم canakit و هم raspberrypi.org برای رتبه بندی اینجا هستند. بنابراین روی competing overlap کلیک کنید و آنها در قسمت زیر جمع آوری می شوند. شما می توانید همه آنها را صادر  کنید. یا می توانید با موارد مختلف مانند search volume فیلتر کنید  . موردی که اهمیت دارد این است که کلمات کلیدی را انتخاب کنید که فکر میکنید ممکن است برای سایت شما فرصت به وجود آورند. سپس می توانید بعد از انتخاب و کلیک روی آن چیزی که می خواهید، می توانید آن را به لیست keyword اضافه کنید. بنابراین شما می توانید به تمام این کلمات کلیدی راه پیدا کنید. از یک مرور کلی می توانید متوجه شوید که ویژگی های SERP چیست. عکس های زیادی برای این کلیدهای رقابتی هستند. من به ایجاد محتوایی نیاز دارم که عکس هایی دارد. یک URL مثلا pi my life up را وارد می کنیم و دوباره هیچ رتبه بندی را نمی بینیم زیرا این سایتی نبود که به آن رتبه دادند. و این را تاکید می کند که به هیچ کدام از این کلمات کلیدی رتبه نداده ایم ، ولی ما روی آن کار کرده ایم. چیزی که در مورد این لیستهای ذخیره شده وجود دارد این است که شما می توانید بعد از هفته ها یا دو ماه برگردید و می توانید تمام کلمات کلیدی را انتخاب کنید و دوباره داده ها را بازسازی کنید. ممکن است بخواهید به  لیست کلمات کلیدی برگردید ، آن را بازسازی کنید. URL خود را وارد می کنید و سپس توسط رتبه فیلتر می کنید و متوجه می شوید کجا می توانید پاپ آپ خود را برای این کلمه کلیدی شروع کنید. اما این دسته بندی برای کلمات کلیدی وجود دارد که رقیب های شما آنها را دسته بندی می کنند که شما نمی کنید.

2- چگونه URL یا رتبه بندی کلمات کلیدی صفحه ای را پیدا کنیم؟

تنها URL را در keyword Explorer قرار می دهید. به صفحه overview وارد می شوید ولی اگر هر دکمه ای را به پایین حرکت دهید می توانید توزیع رتبه (ranking distribution) را ببینید.

می توانید ببینید که چقدر کلمات کلیدی در موقعیت های 3تا1، 10تا4 یا 50-41 وجود دارند.

3- چگونه سوالات متداول کلمه کلیدی را پیدا کنیم؟

فقط کلمه کلیدی خود را keyword Explorer قرار می دهید، روی search کلیک می کنید و از اینجا شما می توانید به قسمت پیشنهادات کلمات کلیدی بروید. و می توانید در این قسمت هر کدام که سوال است را ببینید.

از اینجا شما تمام نتایجی را خواهید دید که سوال بودند و می توانید آن را با موارد مختلف  ذخیره کنید. می توانید تمام آنها را به لیستی اضافه کنید ، و می توانید آنها را در صفحه سوالات متداول خود قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *