was successfully added to your cart.

سبد خرید

تحول دیجیتال مارکتینگ توسط آمازون و گوگل

کار با ارزشی است اگر بخواهیم استراتژی تبلیغاتی خود را با سیستم عامل های بزرگ ادامه دهیم. در دیجیتال مارکتینگ سال 2019 سالی بود که بزرگترین بازیکنان به تبلیغ کنندگان نشان می دادند که آنها می توانستند مشتری های بیشتری جذب کنند. گوگل و آمازون به طور عمده تبلیغات بیشتری با تغییرات متنوع و جذب مشتری انجام می دادند. اما سوالی که به وجود می آید این است که چگونه مشتریان در سال 2020 می توانند به این دو سیستم عامل نزدیک شوند؟

نقش گوگل تنها به خرید منتهی نمی شود ، می تواند در شروع و پایان هم باشد.

گوگل به کار خود با نام”موتور جستجو” برای چندین سال تا الان ادامه می دهد، ولی در سال 2019 با انتخاب های تبلیغاتی در خرید مشخص شد. در  gallery ads, discovery ads دو منطقه اصلی متمرکز بودند. این ابزارهای تبلیغاتی از تاکتیکهایی مانند   showcase (ویترین) بالاتر هستند ، که برندها را توانا می کند تا سبک زندگی، برند یا عکس محصول را به مشترهایی نشان دهد که مستقیما نمی توانند از طریق جستجو خرید کنند. showcase هنوز هم نقش مهمی در تبلیغات دارد و بیشتر برای خریدهایی مانند اسباب و اثاثیه و کفش استفاده می شود. همچنین showcase گسترش یافته تا 30% خرید خرده فروش ها را بدون کاهش سرعت انجام دهد.

گوگل به بازاریابی خود ادامه داد ، گوگل ابزارهایی دارد که مکانهای خرید را نمایش می دهند. مانند google shopping، google assisstant، و youtube. هنوز هم تلاش هایی وجود دارد که مشتریان قبل از خرید googleرا به عنوان مقصد خود انتخاب کنند و همچنان گوگل اهداف خود را مشخص کرده تا به هدف خود برسد و پیشرفت کند.

آمازون کار خود را به عنوان معامله گر برای خرده فروش ها ادامه داد.

آمازون از 5 سال گذشته یک زنجیره دنباله دار فروشنده هایی را درست کرد که به آمازون وفادار بودند البته نه هر فروشنده ای. تبلیغ کننده ها آمازون را به عنوان ابزارهایی برای درآمد مستقیم خود انتخاب کرده اند. در هر صورت، این روند تغییر کرده، آمازون روی چندین ناحیه در سال 2019 تمرکز کرده تا به تبلیغ کننده ها کمک کند تا برند خود را بسازنند.

یکی از این تمرکزها sponsored brandاست. در حالی که این برند در سال 2019 جدید نبود، آمازون در طول 18 ماه گذشته محصول را به چند روش تسهیل کرده. آنها کار خود را با دوباره نامگذاری محصول از headline searchبه sponsored brands در نیمه دوم 2018 آغاز کردند. تبلیغات sponsored brand به دو دلیل مهم هستند. اول اینکه آنها لوگو تبلیغ کننده ،  چند محصول ،  را به نمایش می گذارند. بنابراین آنها نسبت به شکل های تبلیغاتی دیگر تجاری محور هستند. دوم اینکه بعضی از فاکتورهای تبلیغاتی به صفحه store page آمازون هدایت می شوند که یکی از راه های کلیدی است که تبلیغ کننده ها می توانند داستان برند خود را روی آمازون بگویند.

به علاوه در اواسط ماه ژانویه 2019 آمازون معیارهای جدید برای sponsored brands معرفی کرد تا به تبلیغ کننده ها اجازه دهد تا متوجه شوند کدام تبلیغات برای جذب مشتریانی موثرتر است که در 12 ماه گذشته بر روی آمازون از آنها خریداری نشده.

آمازون همچنین یک بتایی(نام تجاری دستگاه الکترونیکی برای ضبط و گذاشتن نوار و ویدئو)  به نام پست به وجود اورد که یک شکل بصری قابل خریدی است که تجارت الکترونیکی را با برندسازی ترکیب می کند. پست ها در صفحات جزئیات برند نمایش داده می شوند.

در میان این بتا، amazon stores ، تبلیغ کننده ها حالا انتخاب های بیشتری از قبل دارند تا یک زمینه وفادار از مشتریان در آمازون بسازند.

چه چیزی باعث می شود این هویت ها تغییر کنند؟

تکامل گوگل به علت رشد آمازون در سیستم عامل خود و گوگل است. در سال 2019 آمازون در بالاترین لیست تبلیغاتی گوگل بوده ، و 70% سهم گوگل در آمازون خرده فروشها و 52%پوشاک هستند . گوگل هنوز در سطر آمازون است، داده ها نشان می دهد که فروشنده های آنلاین دوست دارند تا خرید خود را در آمازون و گوگل انجام دهند ولی مشخص شده بیشتر در گوگل انجام می دهند تا آمازون.

زیرا آمازون نیاز به ارائه برند برتر دارد و هنوز از لحاظ درآمد تبلیغاتی از گوگل عقب است و فضای بیشتری برای ادامه پیشرفت  خود در بیزنس دارد.هنوز بیشتر خرده فروشان از فروش در آمازون خودداری می کنند. در نتیجه برای به دست آوردن آن خرده فروش ها ، آمازون نیاز دارد تا یک برند با ارزش پیشنهاد کند.

چگونه تبلیغ کنندگان باید در سال 2020 با این سیستم عامل ها رفتار کنند؟

در سال 2020 تبلیغ کنندگان باید از گوگل و آمازون نکته برداری کنند و گسترش یابند و باید روی اهداف خود تمرکز کنند. فاکتورهایی مانند بودجه و  اهداف عملکرد بالقوه متفاوت  فاکتورهای  موفقیت است. تبلیغ کنندگان باید بیشتر به تعامل مشتری توجه کنند. منابع آمازون باید به فروشگاه ها و پستها توجه کنند تا متوجه شوند که از چه برندی باید استفاده کنند و کسانی که در آمازون هستند باید به کارهای خود توجه کنند تا ببینند آیا می توانند در جاهایی که کارایی کمتری است سرمایه گذاری کنند و مشتری های بیشتری جذب کنند ولی باید در سال 2020 توجه کنیم که چگونه می توانیم با سیستم عامل های بزرگ به کار دیجیتال مارکتینگ خود رونق دهیم.

Leave a Reply