was successfully added to your cart.

تبلیغات ناخواسته

تبلیغات ناخواسته

تبلیغات ناخواسته که شامل Pop-up و Pop-Down می‌شود یکی از ابزار تبلیغات اینترنتی به شمار می‌آید. که این تبلیغات به شکل ناخواسته دریافت می‌ گردد و مخاطبان را در معرض یک نمایش اجباری می گذارد. آگهی‌های تلویزیونی را می‌توان شکلی از تبلیغات اجباری به شمار آورد چرا که این تبلیغات معمولاً برنامه‌هایی را که مخاطبان در حال تماشا هستند را قطع می‌کنند و آنها را وادار به دیدن تبلیغ می‌کنند. ولی تبلیغات روزنامه‌ای گونه ای از تبلیغات اختیاری محسوب می‌شوند چون خوانندگان می‌توانند هر قسمت از روزنامه را که می خواهند بخوانند و یا از آن عبور کنند. اینترنت توانایی نمایش به هر دو صورت اختیاری و اجباری را دارا است. بنرهای تبلیغاتی مانند تبلیغات روزنامه‌ای به طور معمول بصورت اختیاری دیده می‌شوند، هرچند که گاهی به دلیل اینکه تقریباً در تمام صفحات وب ارائه شده‌اند، مورد اعتراض قرار می‌گیرند. استفاده برخی از کاربران اینترنت از نرم‌افزارهای مسدودکننده نمایش بنرها، نشان دهنده این امر می‌باشد. از آنجا که تبلیغات ناخواسته غالباً به صورت اجباری نمایش داده می‌شوند، پاسخ‌های منفی مانند دوری و احساس رنجش از تبلیغ را در برخواهند داشت.

اخیرا به دلیل افزایش مقاومت کاربران اینترنت، کاهش مقبولیت این نوع از تبلیغات و گسترش استفاده از مسدودکننده های تبلیغاتی به کارگیری تبلیغات ناخواسته کاهش یافته است. هر چند که پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک برای حضور پررنگ‌تر این مهمانان ناخوانده، روش‌های خلاقانه‌تری به کار گرفته شود.

نوع دیگری از تبلیغات ناخواسته ارسال ایمیل‌های گروهی می‌باشد که سایت‌های بسیاری این اقدام را به اشتباه انجام می‌دهند. متأسفانه افرادی که تازه کسب و کار آنلاین خود را آغاز کرده‌اند این تصور را دارند که با خرید لیست ایمیل و ارسال ایمیل‌های انبوه می‌توانند خیلی سریع کسب و کار خود را معرفی کنند و رونق دهند، اما موضوع این نیست و  ارسال ایمیل‌های گروهی بدون هدف همیشه شکست خواهد خورد.

در ادامه بخوانید  بهینه سازی تصاویر سایت

Leave a Reply

})