was successfully added to your cart.

سبد خرید

لینکدین چیست ؟ و نحوه کار با آن چگونه است؟

linked in-لینکدین

لینکدین چیست؟

یک شبکه اجتماعی برای متخصصین کسب و کارهای مختلف است ، که در آنجا کسب و کار خود را معرفی می کنند و با کسب و کارهای دیگر نیز آشنا می شوند ، همچنین در لینکدین افراد می توانند پست ، مقاله و عکس نیز بگذارند.

لینکدین و نحوه استفاده از آن

ویژگی های اصلی لینکدین:

 home ۱

در این قسمت شما اخبار  و پست های اخیر مخاطبین و صفحات شرکت‌هایی را می‌بینید که شما را دنبال می کنند یا دنبال می کنید و خود شما نیز می توانید پست ، عکس ، مقاله بگذارید.

 2-پروفایل

پروفایل شما، اسم شما ،عکس شما ،مکان شما و موقعیت شغلی را در قسمت بالا سمت راست نشان می دهد زیرا شما توانایی خواهید داشت تا قسمت های مختلف مانند خلاصه تجربه کاری، تحصیلات و قسمت‌های دیگر را قرار دهید.

my network -3

در اینجا لیستی از تمام افراد حرفه ای پیدا می کنید ، و در این قسمت می توانید به مخاطبین خود نیز اضافه کنید. همچنین افرادی را نیز که می شناسید را نیز  پیدا کنید.

Jobs-4

در این قسمت در لینکدین هر روز شغلهایی مربوط با کسب و کار شما قرار داده می شود که افراد جویای کار می توانند از این قسمت استفاده کنند.

 Messages-5

شما می‌خواهید مکالمه‌ی را با شخصی شروع کنید می توانید به او پیغام خصوصی بفرستید شما همچنین می تونید از عکس استفاده کنید

Notifications-6

مانند شبکه‌های اجتماعی دیگر لینکدین هم نوتیفیکیشن دارد که به شما اجازه می دهد هر موقعی  شخصی بخواهد شما را دعوت کند یا با شما ارتباط برقرار کند ویا به شما خوش آمد بگوید ،  شما متوجه  شوید.

لینکدین ، حالا برای شما این موارد را پیشنهاد می‌کند و شما می دانید که چه افرادی  از آن استفاده می کنند اما احتمالاً به شما ایده های اصلی برای شروع کار خود نمی دهد

بیشتر کاربران یک حساب کاربری درست می کند و سپس آن را نادیده می گیرند زیرا نمی دانند چطوری باید از لینکدین استفاده کنند.

لینکدین و نحوه استفاده از آن

در اینجا نکات مهمی برای شروع کننده ها وجود دارد

با همکلاسی های قدیمی خود در ارتباط باشید

شما می توانید از قسمت my network استفاده کنید تا معلمان  دوستان قدیمی خود را پیدا کنید

 از پروفایل خود به عنوان رزومه خود استفاده کنید

پروفایل شما یک رزومه قوی از شما ارائه می دهد و کسانی که بخواهند در مورد شما اطلاعاتی کسب کنند به پروفایل

شما وارد می شوند

کسب و کارهای جدید را پیدا کنید و با آنها در ارتباط باشید

نه فقط با دوستان خود تعامل داشته باشید ، با افراد جدید نیز جهت پیشبرد اهداف خود تعامل ایجاد کنید.

با گروه های مرتبط مشارکت داشته باشید

روش عالی برای دیدن کسب و کارهای جدید این است که با آنها در گروه هایی تعامل داشته باشید  که بر اساس کسب و کار و علایق شماست

در نتیجه اعضای دیگر گروه ممکن است بخواهند با شما در تعامل باشند.

مزایای استفاده از لینکدین

لینکدین ویژگی های زیادی برای برند و بازاریابی رسانه اجتماعی دارد.شما می توانید با صفحات برند و گروهها ارتباط برقرار کنید.

همچنین این شبکه پیشنهاد می کند شما می توانید مخاطبین خود را با لینکدین گسترش دهید

همچنین لینکدین فرصتهایی را برای شبکه (network) هر روز پیشنهاد می کند.

برای کسب و کار خود شما علاوه بر فسیبوک و توییتر می توانید از لینکدین استفاده کنید.

در نتیجه بهتر است به دلایل زیر در لینکدین عضو شوید.

لینکدین و نحوه استفاده از آن

1- منابع انسانی و استخدام کنندگان متخصص در لینکدین هستند : افرادی که در حال استخدام شدن هستند به دنبال پروفایلش شما در لینکدین  می گردند

در حقیقت اگر شما در لینکدین نیستید ، ممکن است باعث شک و شبه شود.

به عنوان مثال شما اهل اینترنت هستید؟ بنابراین اگر به دنبال کار می گردید ، انتظار می رود در لینکدین باشید.

2- به روز رسانی کردن یک رزومه آنلاین آسان تر از به روز رسانی رزومه کاغذی است.

به روش سنتی شما در کاغذ رزومه خود را می نوشتید و ممکن بود رزومه شما غلط املایی داشته باشد و یا ندانید چگونه رزومه خود را بنویسید ،

اما اگر از لینکدین استفاده کنید ، لینکدین گزینه ای به نام ادیت دارد که شما می توانید در آنجا اطلاعات خود را وارد کنید

و دیگر در مورد داشتن غلط املایی در رزومه خود نگران نیستید. و هر زمان که بخواهید می توانید رزومه خود را به روز رسانی کنید.

3- اخبار را از صفحه مخاطبین خود می خوانید:

مخاطبین شما خبری را پست می کنند که می توانید با آنها آشنا شوید و اطلاعاتی کسب کنید.

4-کسب و کارهای دیگر را جستجو می کنید:

کسب و کارهای زیادی روی لینکدین هستند ، اگر شما به کار کردن با کسب و کار خاصی ، علاقمند هستید ، می توانید از لینکدین استفاده کنید و در مورد کسب و کار آنها بخوانید. و با آنها در تماس باشید.

5دیگران را با کتابها و وبسایتهای خود آشنا کنید:

پروفایل شما بخش هایی دارد که شما می توانید لیستی از کتابهای خود ، وبسایتها و محتوا را قرار دهید ، که باعث فروش بیشتر شما نیز می شود.

لینکدین و نحوه استفاده از آن

چگونه در لینکدین کاربر جذب کنیم؟

1-سعی کنیدعناوینی که استفاده می کنیدبه صورت سوالی باشد و پستهای خود را لایک کنید:

از عناوینی استفاده کنید که سوالی باشند، برای مثال ، “چرا باید از اینترنت استفاده کنیم؟”

در اینگونه عناوین کاربران بیشتر جذب محتوا شما می شوند ، همچنین چرا از دکمه لایک در پستهای خود استفاده نمی کنید؟

نادیده گرفتن این دکمه اشتباه است ، لایک کردن باعث می شود شما کاربران بیشتری جذب کنید و همچنین کامنت خود را لایک کنید ، این تدبیر بسیار عالی است زیرا اگر شما برای پست خود کامنت هم بگذارید ،

باعث می شود دیگران در قسمت notification در مورد لایک ها و کامنتهای جدید متوجه شوند که این کار ممکن است آنها را تشویق کند تا در پستهای شما مشارکت داشته باشند و به محتوا شما جذب شوند.

2- کامنت دیگران را لایک کنید:

به افرادی که برای یکی از پستهای شما کامنت گذاشته اند ، توجه کنید ،

کامنت آنها را لایک کنید و دکمه replyرا بزنید تا گفتگو را ادامه دهید با این کار مخاطبین متوجه می شوند که شما به آنها اهمیت می دهید.

3- از ویدئو استفاده کنید:

بیشتر بسترهای رسانه های اجتماعی از ویدئو زنده نیز استفاده می کنند، اما یکی از مزیتهایی که لینکدین دارد این است که شما یکبار ویدئو را ضبط می کنید و برای چند دفعه می توانید از آن استفاده کنید.

همچنین ویدئوی شما در کانال یوتیوب نیز به نمایش در می آید ،و به قسمت تجربه کاری یا خلاصه(summary) متصل می شود.

همچنین این ویدئو می تواند در قسمت اخبار شما (news)، و ایمیل شما به اشتراک گذاشته شود.

ویدئو ضبط شده نسبت به ویدئو زنده مزایای بیشتری دارد زیرا کیفیت آن بالاتر است ، و بسیار حرفه ای است.

 

Leave a Reply