was successfully added to your cart.

سبد خرید

روشهایی برای نگه داشتن مخاطبین در وبسایت

 

وقتی یک کاربر از وبسایت شما دیدن می کند ، همه آنها نمی خواهند کل صفحه وبسایت شما را بخوانند ، آنها به دنبال یک تا دو پاراگراف هستند که بتواند نیازهای آنها را برطرف کند. ما متوجه شدیم که تمام کاربران به سرعت یک صفحه وبسایت را می خوانند و اطلاعات مورد نظر خود را کسب می کنند. البته ، تولید محتوا بسیار اهمیت دارد ولی خوانایی سایت شما را بهینه سازی نمی کند. مهمتر از آن اطلاعاتی است که سایت شما در اختیار کاربران خود قرار می دهد. در زیر نکاتی است که می تواند به شما کمک کند تا کاربران را در سایت خود نگه دارید.

فهرست ها

هم خواننده و هم موتورهای جستجو فهرستها  را دوست دارند. زیرا با استفاده از فهرستها می توانیم دسترسی کاربران به صفحات مختلف را فراهم کنیم. و شما اغلب مشاهده می کنید که عالی ترین ریچ اسنیپت ها در بالای صفحات موتورهای جستجو قرار می گیرند. لیستها می توانند به صورت دایره های پر رنگ  و شماره دار باشند.

این نکته را در نظر داشته باشید محتوا تنها مهم نیست بلکه باید دارای خوانایی بالا باشد در زیر ویژگی های خوانایی بالا آمده است :

1-فونتهای بزرگ

2- فضا کافی

3- سر فصل ها

4- جدول ها

5- لیست ها

6- نمودارها

نمودارها :

انتخاب یک نمودار یا چارت ، باعث می شود آمارها را پررنگ کند. برای محتوا خود نمودار خطی ایجاد کنید ، نمودارها از نظر بازه های زمانی ضروری هستند. می توانید از رنگ استفاده کنید تا نمودارها بهتر نمایان شوند . و سپس حتما خود را به عنوان منبع معرفی کنید تا سایر وبها از آنها استفاده کنند و به شما لینک بدهند.

سازگار بودن با موبایل:

اگر شما به طور منظم  google analytic را بررسی می کنید ، یا وبسایتهای دیگری که گزارش می دهند ، بدون شک مشاهده می کنید که افراد زیادی وبسایت شما را مشاهده می کنند. سال گذشته ، ما نسبت به دسکتاپ از طریق موبایل حجم ترافیکی بیشتری داشتیم.

یک وبسایت واکنش گر  با توجه به استفاده از وسیله مورد نظر اندازه صفحه نمایش داده شده را در آن تشخیص داده و ظاهر صفحه را مطابق با آن تنظیم می کند. این تضمین می کند که اکثر وب سایت شما بدون نیاز به انجام تنظیمات در دستگاههای تلفن همراه خوب به نظر می رسد.

بخش ها

اگر بخش ها اطلاعات مناسبی نداشته باشند ، بی فایده می شوند و قبل از اینکه کاربران دوخط از محتوا وبسایت شما را بخوانند از وبسایت شما بیرون می روند.

زمانی که شما یک صفحه یا وبلاگ ایجاد می کنید منظور شما این است که در مورد موضوعی اطلاعات کافی دارید اما باید این نکته را در نظر بگیرید آن اطلاعات را باید با عنوان ها و فاصله ها جدا کنید و از محتوایی  استفاده کنید که مشتری ها به سرعت به اطلاعات خود برسند.

استفاده صحیح از عناوین برای هر پاراگراف   صفحه وب را با هر مقدار محتوا قابل هضم و خواندن آن را آسان تر می کند. اگر از عنوان ها به درستی از آن ها استفاده نکنید. بازتاب بدی برای وبسایت شما خواهد داشت. زیرا کاربر ممکن است در وبسایت شما به مدت طولانی نماند.

Bounce rate:

در زمانی که در وبسایت خود محتوایی ایجاد می کنید ، خودتان را جای خواننده قرار دهید ، زمان بیشتری را صرف کنید تا اطمینان پیدا کنید که محتوای شما خوانا است. محتوا عالی به سوالات پاسخ می دهد. اگر محتوایی ندارید که جذاب نیست ، باید دوباره امتحان کنید. زمان می برد اما تا ابد ماندگار خواهد شد.

جداول:

استفاده از جداول باعث می شود تا خواننده ها اطلاعات پیچیده را متوجه شوند، نمایش جداول در موبایلها ترفند خاص خود را دارند و طراحی آن باید به گونه ای باشد که در دیوایسهای مختلف به خوبی نمایش داده شود ، می توانید در موبایل از ستون های کمتر استفاده کنید تا جداول به خوبی نمایان شوند.

با این روش ها می توانید کاربران زیادی به وبسایت خود جذب کنید در زیر خلاصه ی این مقاله به صورت جدول آمده است،

ویژگی خواناییراه حل
فهرستهااز دایره های پررنگ یا شماره استفاده کنید.
نمودارهااز نمودار خطی استفاده کنید ، و از رنگ استفاده کنید تا بهتر دیده شود.
سازگاری با موبایلقابلیت نمایش درست وبسایت در تلفن همراه
بخش هااز عناوین جذاب و پاراگراف بندی استفاده کنید تا خواننده خسته نشود و بیشتر در وسایت شما بماند.

Leave a Reply