was successfully added to your cart.

سبد خرید

معرفی الگوریتم جدید ، الگوریتم page experienceگوگل در سال 2020

الگوریتم page experience

در این مقاله به بررسی ومطالعه  الگوریتم page experience جدید گوگل می پردازیم که جدیدترین الگوریتم گوگل است.

همان طور که می دانید ،اگاهی از الگوریتم های جدید گوگل یکی از مهم ترین دغدغه های وب مسترها وسئوکاران است . شرکت گوگل نیز با توجه به رشد روز افزون فناوری وتوسعه نیازهای کاربران ،هرسال الگوریتم های کامل تر وپیچیده تری برای فعالان حوزه وب تدوین می کند . در ماه می سال جاری  گوگل در سایت رسمی خود ،الگوریتم جدیدش به نام page experience را معرفی کرد و از اجرای قطعی آن در سال 2021 خبر داد.

بنابراین ،ما هم تصمیم گرفتیم در این مقاله به معرفی جامع  الگوریتم page experience  بپردازیم تا شما نیز  از قافله عقب نمانید وبتوانید رتبه وب سایتتان را در تا زمان اجرایی شدن این الگوریتم بهبود ببخشید .

الگوریتم page experience چیست ؟

این الگو ریتم به طور کلی به بررسی تجربه ی کاربری می پردازد. بدین معنا که رفتار کاربران را از لحظه ورود به صفحات وبسایت تا لحضه خروج از آن ،رصد و آنالیز می کند و فاکتورهای گوناگونی نظیر:امنیت درگاه ،سرعت بالا امدن صفحه ،تبلیغات هوشمندانه وبرخورداری از محتوای مناسب را در برمی گیرد.

این‌ فاکتورها که در زبان تخصصی گوگل‌ هسته ی حیاتی وب نامیده می شوند ،در مجموع معیارهای کاربر محور را در برمی گیرند که در ادامه آنها را به طور گسترده شرح خواهیم داد

1-lcp:

lcp مخفف largest contentful paint به معنای سرعت لود شدن صفحه ویکی از پارامترهای مهم برای بررسی مدت زمان بارگذاری صفحات وبسایت است .معیار اصلی ال سی پی سرعت نمایش بزرگترین المان محتوا در صفحه ونمایشview pointها به کاربران است . در مجموع باید گفت این پروتکل  مدت نمایش (لود شدن )سایت را مشخص می کند و بنابر الگوریتم‌جدید گوگل زمان لود شدن صفحه ی وب سایت شما از هنگام باز کردن سایت توسط کاربر نباید بیشتر از ۲ ونیم ثانیه طول بکشد.

2-FID:

fidمخفف first input delay ،پارا متری برای اندازه گیری لود ریسپانس است .یعنی فاصله ای که کاربر روی لینک یا دکمه ای کلیک می کند تا با مرور گر تعامل ایجاد کند وبه کاربرپاسخ دهد. بنابراین هرچه کاربربتواند سریعتر با صفحه تعامل داشته باشد ،تجربه کاربری بهتری خواهد داشت والگوریتم پیج اکسپرینس به ما امتیاز بالاتری خواهد داد .

3-Cls:

مخفف عبارت cumulative layout shift و معیاری برای اندازه گیری visual stability  یا همان پایداری صفحات وبسایت شماست .یعنی هنگامی که  کاربر درحال خواندن صفحات وبسایت شماست چیدمان صغحه  تغییر نکند .چون در این حالت متن یا لینک دایما حرکت می کند وجابه جا می شود .در نتیجه کاربر به اشتباه روی یک لینک دیگر کلیک می کند وجابه جایی layout هابرای او ازار دهنده خواهد بود .

این فاکتور که به تازگی در لیست دستور العمل های گوگل قرار گرفته است یکی از مهم ترین معیارهای الگو ریتم page experience برای رتبه دادن به وب سایت شماست  ونقش تعیین کننده ای دارد .گوگل نیزدردستورالعمل های  این  الگوریتم   به وبمسترها توصیه کرده  ، برای ساختن یک تجربه کاربری خوب اف دی ای صفحات خود را به میزان استاندارد یعنی کمتر از 0.01 برسانند .

4-محتوا(Content) :

طبق اعلام گوگل محتوا در الگوریتم page experience همچنان پادشاه است . به این معنی که برخورداری از محتوای عالی هنوز هم مهم ترین معیار گوگل برای انالیز سئوی وب سایت شماست .محتوای خوب محتوایی است که کامل ،جامع وقابل فهم باشد ونیاز کاربر را به خوبی مرتفع کند .همچنین تولید محتوا در فرمت های متنوع نطیر :عکس ،پادکست و ویدیو یکی از راه هایی است که سئوی وب سایت شما را به طور تضمینی بهبود می بخشد .

اشنایی با شیوه های جدید سرچ مانند:سرچ صوتی یا سرچ معکوس (جستجو باعکس به جای شیوه ی رایج جستجو با کلمات )نیز به شما کمک می کند تا نسل جدید کاربران گوگل را شناسایی کنید و با تولید محتوای مرتبط ،در این موتور جستجو حضور فعالی داشته باشید.الگوریتم page experience نیز مانند سایر الگوریتم ها برخورداری از محتوای خوب را در راس معیارهای امتیاز دهی خود قرار داده وبه این شکل تولید کنندگان محتوا را هرساله  به سمت حرفه ای ترشدن هدایت می کند .

5-AMP:

ای ام پی ی یا همان Accelerated Mobile Pages  یکی دیگر از فاکتورهای الگوریتم page experience است که از فوریه 2016 جز معیارهای رتبه بندی شرکت گوگل قرار گرفت.این فاکتور به زبان ساده راهی برای ایجاد صفحات وب با محتوای استاتیک وبا استفاده از کدهای ساده نظیر …است که باعث بارگذاری سریع انها می شود .

AMP درواقع یک پروژه تحت نظر گوگل است که هدف اصلی ان افزایش سرعت ارائه ی محتوا در ابزارهای کوچک وکاربردی تر نظیر موبایل است .زیرا در حال حاضر بیشتر کاربران اینترنت از گوشی های هوشمند خود برای اتصال به این شبکه جهانی استفاده می کنند .بنابراین سرعت انتشار محتوا،ریسپانسیوبودن وهماهنگی وبسایت با نسخه ی جستجوگرهای موبایلی یکی از مهم ترین دغدغه های کاربران نسل جدید است که درالگوریتم پیج اکسپرینس نیز به شدت مورد توجه قرار گرفته .در نتیجه افرادی که از نسخه ای ام پی برای انتشار محتوای خود در گوشی های تلفن همراه بهره می برند رتبه ی بالاتری از گوگل دریافت می کنند.

6-Top Stories :

تاپ استوری یا google News یکی از معیارهای رتبه بندی page experience است که تا کنون کمتر به ان پرداخته شده است .گوگل نیوز در واقع قسمتی از وبسایت اصلی گوگل است که اخبار را از سراسرجهان جمع اوری و براساس موضوعاتشان دسته بندی می کند.سپس پس از شناخت موضوعات مورد علاقه و پر سرچ کاربراخبار خاصی را که مطابق با سلیقه ی فرد است به او نمایش می دهد.

اگرچه حضور در این سرویس باعث بیشتر دیده شدن شما می شود ،ولی قرار گرفتن در تاپ استوری گوگل به  هیچ وجه کار ساده ای نیست . اما رعایت نکاتی مانند :برخورداری از محتوای استاندارد ، friendly بودن و اعتبار بالای سایت از  جمله عوامل شاخصی هستند که احتمال حضور شما در این بخش از گوگل را افزایش می دهند.

همچنین به کار بستن تکنیکهای خبری زیر می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

1-تا جایی که می توانید متن خبر را خودتان تهیه کنید و از کپی کردن متن بپرهیزید.

2-  تیترهای جذاب و خلاقانه بنویسید.

3- عینیت و بی طرفی را در گزارش رویدادها فراموش نکنید و از اغراق و جهت گیری جداً خودداری کنید.

4- روزانه حداقل 2 خبر تولید کنید و در وبسایت خود قرار دهید.

5- کلمات کلیدی را هوشمندانه انتخاب کنید و آن را به شیوه منطقی در طول متن پخش کنید.

چرا الگوریتم page experience برای ما اهمیت دارد؟

این الگوریتم بدین جهت برای ما مهم است که رعایت دستورالعمل های آن می تواند منجر به بهتر دیده شدن و افزایش رتبه وبسایت ما در گوگل شود. در نتیجه مخاطبان بیشتری به وبسایت ما جذب می شوند و شاهد افزایش درآمد و رونق کسب و کار خود خواهیم بود.

امیدواریم که شما نیز پس از مطالعه این مقاله بتوانید رتبه وبسایت خود را طبق این الگوریتم افزایش دهید و در سال آینده میلادی حسابی بدرخشید.

با همکاری : دلارام حیدری

 

Leave a Reply