تولید محتوای شبکه های اجتماعی

یکی از شاخه‌های محتوا، تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی است. شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام امروزه به جایگاهی مناسب برای معرفی خدمات و محصولات شده است. در این شبکه انواع محتوا از عکس، ویدیو و متن قابل انتشار است.

تمامی کسب‌وکارها می توانند با تولید محتوای مناسب و مرتبط خودشان را به مشتریان معرفی کنند و از این طریق بازدهی شغل خود را افزایش بدهند. تولید محتوای مرتبط و خوب موجب می شود که مشتری‌های بیشتری برای دنبال کردن محصولات و خدمات شما ترغیب بشوند و در نهایت بتوانید با قدرت، خدمات و محصولا خود را ارائه دهید. با گسترش استفاده از فضای مجازی در زندگی روزمره مردم، کسب و کارها باید با اطلاعات بیشتری به سمت استفاده از شبکه‌های اجتماعی بروند تا بتوانند تاثیر بیشتری روی مردم بگذارند.

اهمیت شبکه های اجتماعی در رشد کسب و کار

هیچکدام از ما تاثیر شبکه های اجتماعی در رشد و پیشرفت کسب و کار را انکار نمیکنیم. حتی می توان ادعا کرد که شبکه‌های مجازی منبع قدرتی برای معرفی و تبلیغات خدمات و محصولات است. امروزه افراد به طرز چشمگیری خودشان را هم‌راستا با تکنولوژی و محیط اقتصادی دنیا تطبیق می‌دهند. آن‌ها حجم زیادی از اطلاعات را به دست می‌آورند، از محصولات با خبر و با آن‌ها آشنا می‌شوند و اعتمادشان نسبت به تبلیغات بیشتر می‌شود.

بااینکه بعضی از شبکه های اجتماعی در بازه زمانی کوتاهی طرفداران خود را دارند اما در زندگی روزمره افراد نقش بسیار پررنگی را ایفا می کنند. بسیاری از کاربران روزانه حداقل یک بار به صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی که عضو هستند سر می‌زنند. به همین خاطر توجه به آن‌ها از اهمیت فوق العاده زیادی برخوردار است.

اینستاگرام

اینستاگرام یک برنامه محبوب ترین و پرکاربردترین شبکه های اجتماعی در سراسر دنیا به شمار می رود.  این برنامه مجازی در بازاریابی اینترنتی نقش بسزایی داشته و برندهای معتبر زیادی از این شبکه برای معرفی محصولات و همچنین برقراری ارتباط با مشتریان خود استفاده می کنند.

بهترین راه حل برای استفاده از امکانات و ویژگی های  اینستاگرام در اولین قدم آن است که یک شخص تاثیر گذار باشید. برای این کار باید محتوایی که میخواهید را ارائه دهید تا مخاطبان خاص و هدف در اکانت شما جمع شوند. در ادامه کار می توانید با برند ها کار کنید. و محتوای مربوط به کالا ها و خدمات را به اشتراک بگذارید.

از مزیت های مهم استفاده از اینستاگرام برای کسب و کار یا بازاریابی اینستاگرام این است که این پلتفرم  برای یک برند خاص رزرو نشده است و همه می توانند از آن استفاده کنند.

تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟

منظور از تولید محتوا در اینستاگرام همان تولید مناسب و با کیفیت عکس، ویدیو، صوت و متن است که به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده، کاربران را به صفحه شما علاقه مند می‌کند و سبب گسترش کسب و کار نیز شود. در ادامه چگونگی بررسی تصاویر و همچنین تولید محتوای متنی برای بیزینس خود در اینستاگرام، جایی که می‌توانید آنها را بیابید و مواردی که هنگام استفاده از آنها در تبلیغ برند خود باید در نظر بگیرید را ارائه می‌دهیم.

نحوه تولید محتوای باکیفیت در اینستاگرام

  • بررسی الگوهای آماده
  • استفاده از عکس‌های موجود با کیفیت
  • ترکیب فرمت‌های مختلف
  • بازسازی محتوا از برندهای موجود
  • بررسی هشتگ و حساب کاربری برای یک محتوای با کیفیت
  • محتوای با کیفیت تولید شده توسط کاربر(UGC)
  • همکاری با اینفلوئنسرها (برندهای برتر)
  •  برنامه ریزی برای هر پست
  • توجه به مخاطبین هدف
  • استفاده از کامنت ها و دایرکت ها

قیمت تولید محتوا اینستاگرام

در واقع می‌توان گفت تولید محتوای حرفه‌ای در اینستاگرام در برابر دیگر راه‌های تبلیغاتی در فضای مجازی هزینه‌ی کمتری دارد در حالی که می‌تواند اثربخشی بسیار بالاتری داشته باشد.

چه عواملی بر قیمت محتوا تاثیرگذار هستند؟

  • موضوع محتوا
  • نوع محتوا
  • رعایت استانداردهای سئو متنی
  •  تجربه و برند محتوانویس
  • کارآمدی محتوا در سایت