تولید محتوای سایت

نکته قابل توجه در بهینه‌سازی سایت، نگارش محتوای باکیفیت است. نگارش محتوای با کیفیت و اصولی موجب می شود که رتبه سایت به طور چشمگیری افزایش پیدا کند. به همین علت است که اغلب مدیران وب سایت ها به سمت تولید محتوای جذاب و منحصر به فرد روی آورده اند و یکی از مهم ترین بخش های خود را به تولید محتوا اختصاص  داده اند و سعی دارند تا با تمام اصول محتوا نویسی را به درستی و اصولی رعایت کنند و به همین خاطر محتوانویسان با تجربه و حرفه ای را در این زمینه استخدام کنند.

اصول اولیه نوشتن محتوای سایت

امروزه مخاطبان می‌دانند که متن باکیفیت از دستور زبان مناسبی پیروی کرده است و از نگارش و قواعد دستور زبان فارسی به درستی استفاده شده است. یکی از اصول مهم نگارشی در وب سایت ها این است که نوشته شما باید مختصر و مفید باشد. بهتر است متن‌هایی که در سایت استفاده می‌کنیم محتوای جذاب و دسته اول داشته باشند و از سرفصل هایی استفاده کنند که در راستای جستجوهای بازدیدکنندگان هستند. البته این‌ها اصولاولیه و ابتدایی هستند ونکات اساسی این است که چگونه یک محتوای فوق‌العاده را از ابتدا ایجاد کنیم؟

 نکات مهم در تولید محتوا

  • عدم کپی برداری و داشتن منابع معتبر برای ایجاد محتوا
  • حصول اطمینان در استفاده بهینه متن از کلمات کلیدی مورد هدف
  • به اشتراک گذاری محتوا از طریق کانال های متعدد با فاصله زمانی
  • اندازه گیری و سنجش نتایج و تنظیم استراتژی
  • نظارت بر تولید محتوا و پاسخ به نظرات کاربران در رابطه با محتوا
  • مدیریت صحیح محتوا
  • توجه به کیفیت محتوا نه کمیت آن

تولید محتوای سفارشی

تولید محتوا هرچه که باشد، باید بر اساس موضوع یا محوریت ایده‌ای بچرخد. این که تولیدکننده ایده را بر چه اساسی پیدا می‌کند، تفاوت محتوای سفارسی با سایر محتواها را شامل می‌شود. محتوای سفارشی به محتوایی گفته می‌شود که تولید کننده بر اساس نیاز کارفرما که تولید کننده‌ی برند یا فروشنده‌ی محصولی است تولید می‌کند.

محتوای سفارشی با تبلیغ اندکی تفاوت دارد. بر خلاف تبلیغات که برای مشتری فرش قرمز پهن می‌کند، محتوای سفارشی در سایت بارگذاری می‌شود و هدف این است که خود مشتری به سایت مراجعه کند و محتوا را مطالعه کند. محتوا باید مشتری را جلب نماید. اما به دنبال مشتری نمی‌رود.

چرا باید تولید محتوا را جدی بگیرید؟

محتوا بخش بزرگی از زندگی روزمره شما است. اجتناب از آن دشوار بوده؛ اما چرا به دنبال آن هستید؟ محتوا ما را آگاه می‌کند، به سؤالاتمان پاسخ می‌دهد، سرگرممان می‌کند، باعث می‌شود لبخند بزنیم، در تصمیم گیری راهنماییمان می‌کند و….

محتوا به شما کمک می‌کند، مشتری‌ها را به سمت خود جذب کنید تا مخاطبان درگیرتان شوند و لذت ببرند. همچنین می‌توانید بازدید کنندگان جدیدی به سایت خود بیاورید. درنهایت، درآمدی برای شرکتتان داشته باشید. بهتر است بگویم اگر شما محتوایی تولید نکنید، از قافله عقب خواهید ماند. باید به طور صریح به یک سؤال پاسخ دهید.

اگر می‌خواهید پس دیگر حرفی نمی‌ماند، دست به کار شوید و خود را برای تولید یک محتوای باکیفیت قوی کنید. نمی‌دانم یا شاید هم خیلی مهم نباشد که بدانم هدف شما از جذب مخاطب چیست، این که می‌خواهید خدمات و کالای خود را تبلیغ کنید یا اندیشه خود را نشر دهید، فرقی ندارد. در هر صورت شما باید مخاطب را به سایت خود کشانده و کاری کنید تا با اکراه آن را ترک کند، آن وقت است که هدف شما محقق خواهد شد.

این دقیقا همان کاری است که بزرگترین کسب و کارهای دنیا برایش نقشه کشیده‌اند و همواره در مسیرش حرکت می‌کنند. اگر می‌خواهید از غافله عقب نمانید، وقت آن رسیده با قدمی استوار سال جدید را آغاز کنید و محتوا باکیفیت بیشتری به نسبت رقبای خود داشته باشید.