نکته قابل توجه در بهینهسازی سایت، نگارش محتوای باکیفیت است. نگارش محتوای با کیفیت و اصولی موجب می شود که رتبه سایت به طور چشمگیری افزایش پیدا کند. به همین علت است که اغلب مدیران وب سایت ها به سمت تولید محتوای جذاب و منحصر به فرد روی آورده اند و یکی از مهم ترین بخش های خود را به تولید محتوا اختصاص داده اند و سعی دارند تا با تمام اصول محتوا نویسی را به درستی و اصولی رعایت کنند و به همین خاطر محتوانویسان با تجربه و حرفه ای را در این زمینه استخدام کنند.
امروزه مخاطبان میدانند که متن باکیفیت از دستور زبان مناسبی پیروی کرده است و از نگارش و قواعد دستور زبان فارسی به درستی استفاده شده است. یکی از اصول مهم نگارشی در وب سایت ها این است که نوشته شما باید مختصر و مفید باشد. بهتر است متنهایی که در سایت استفاده میکنیم محتوای جذاب و دسته اول داشته باشند و از سرفصل هایی استفاده کنند که در راستای جستجوهای بازدیدکنندگان هستند. البته اینها اصول اولیه و ابتدایی هستند و نکات اساسی این است که چگونه یک محتوای فوقالعاده را از ابتدا ایجاد کنیم؟
تولید محتوا هرچه که باشد، باید بر اساس موضوع یا محوریت ایدهای بچرخد. این که تولیدکننده ایده را بر چه اساسی پیدا میکند، تفاوت محتوای سفارسی با سایر محتواها را شامل میشود. محتوای سفارشی به محتوایی گفته میشود که تولید کننده بر اساس نیاز کارفرما که تولید کنندهی برند یا فروشندهی محصولی است تولید میکند. محتوای سفارشی با تبلیغ اندکی تفاوت دارد. بر خلاف تبلیغات که برای مشتری فرش قرمز پهن میکند، محتوای سفارشی در سایت بارگذاری میشود و هدف این است که خود مشتری به سایت مراجعه کند و محتوا را مطالعه کند. محتوا باید مشتری را جلب نماید. اما به دنبال مشتری نمیرود.